Gili, Ubud, Yogya, Bunaken, Flores - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Gili, Ubud, Yogya, Bunaken, Flores - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Gili, Ubud, Yogya, Bunaken, Flores

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

21 Januari 2010 | Indonesië, Bandung

Heeey allemaal!

Hoe is het in Nederland? Dit wordt een super kort reisverslag met heel veel verhalen;) Ik zit nu in een internet cafe dus ik heb niet zoveel tijd om iets te schrijven. Na Kalimantan(dat was mn laatste verhaal) zijn we met papa en mama naar de gili eilanden en ubud geweest. Op de gili eilanden hebben we heerlijk gesnorkeld en weer veel schildpadden gezien. Daar hebben adriaan en ik een introductie duik gedaan, wat echt super goed beviel! Dus meteen plannen gemaakt voor meer duikbestemmingen. In ubud hebben we op scooters rond gereden en de hele omgeving gezien. Verder lekker gegeten, oud en nieuw gevierd en genoten van de laatste dagen vakantie met papa en mama. Kortom, een super leuke vakantie gehad met papa en mama! En inmiddels zitten zij al lang weer thuis in het koude NL en zit mijn reis er ook al bijna op. Na ubud zijn adriaan en ik naar Yogyakarta geweest. Echt een hele leuke stad waar we naar de Prambanan en Borobudur zijn geweest. Dat zijn allebei hele mooie tempels! Verder alle bezienswaardigheden bekeken en op de scooter de stad verkend. Na yogya zijn we naar de bromo vulkaan geweest. Eerst 12 uur rijden en onderweg nog een overstroming gezien. Het had de hele dag geregend en tegen de tijd dat wij bijna bij de bromo vulkaan waren reden we door een dorpje dat compleet overstroomd was. Het water stond tot kniehoogte op de straat, maar alle huizen lagen lager en waren helemaal onder water gelopen. Echt heel erg om te zien, maar wel apart want sommige mensen gingen gewoon in het water spelen of hun motor wassen.. Voor de bromo vulkaan moesten we om 3 uur s nachts op en we hadden mazzel want het was redelijk helder. Het was echt super mooi! Het is een soort maanlandschap met daarin 2 vulkanen, waarvan de bromo vulkaan nog heel actief is. De volgende dag naar Ijen, een vulkanisch meer. Het water is super blauw en helder. Uit het meer wordt zwavel gehaald wat dan door mannen naar boven wordt getild. 1 Mand zwavel weegt 80 kilo! Ongeloofelijk dat ze dat zover kunnen dragen.. Na Ijen werden we bij de ferry van Java naar Bali afgezet. Daar zagen we toen wij net weg voeren nog een ferry zinken, maar die kon gelukkig nog net op tijd terug naar de haven. Ja de boten in Indonesie zijn echt ideaal.. Op bali 1 nacht gebleven en de volgende dag naar Sulawesi, Manado gevlogen. Daar werden we opgehaald en via een andere haven(we zouden eerst vanaf Manado vertrekken maar daar waren de golven 2meter..) naar bunaken gegaan. Bunaken was echt een paradijs! Super mooi! In Bunaken hebben we onze open water course van duiken gehaald. Dat was nog best hard werken, uit een boek leren en elke dag 2 duiken. De laatste 1,5 dag hebben we 3 fun dives gemaakt en echt alles gezien wat we wilden! Haaien(black en white tip sharks), eagle ray, turtles, moray, tuna, barracuda, lion fish, blue spotted sting ray etc etc.. Echt geweldig! Alhoewel de haaien toch wel echt eng blijven..;) Inmiddels zijn we op flores. Vanaf bunaken waren we naar Maumere gevlogen, dat bleek echt het einde van de wereld te zijn..Er was bijna niks en reizen is echt moeilijk op flores. De eerste dag zijn we naar de 3 kleuren meren gegaan, was echt super mooi was! Maar daarna wilde we naar Labuanbajo, en dat bleek 15 uur met de bus te zijn over verschrikkelijke wegen..Maar nu zijn we dus in Labuan bajo en het is wel echt super mooi! we zijn vandaag naar Rinca eiland gegaan om de komodo varanen te zien. Wat een grote beesten zeg! Gelukkig waren ze niet gevaarlijk vandaag want ze hadden gister al een hert gegeten, dus ze hadden geen honger..Ze eten ook water buffels enz dus ik wil niet weten wat ze met een mens kunnen doen..Maar goed, alles was dus goed gegaan en het was echt super mooi! Onderweg ook nog dolfijnen gezien en gesnorkeld en in de zon gelegen(hiervoor een paar dagen regen gehad dus we waren al bang dat er geen zon meer kwam..) Kortom, een heerlijke reis tot nu toe! En helaas in de reis al bijna voorbij..Morgen gaan we weer naar Bali(alle vluchten gaan via bali) en de dag erna naar...Gili's!! Hahaha jaja echt de allerlaatste keer deze keer..Maarja het is daar gewoon zo lekker en ik wilde nog wel even van de zon genieten voordat ik weer naar huis ga.. Daarna nog een paar dagen Bandung(misschien nog Solo als we tijd hebben) en dan is het toch echt tijd om naar huis te gaan..Wel een apart idee, maar ik vind het wel heel leuk om jullie allemaal weer te zien! 2 februari ben ik thuis en de eerste week ben ik nog in pijnacker(even genieten van het lekkere eten) en vanaf 8 febr ofzo ben ik weer in groningen. Tot snel!
xxx

  • 21 Januari 2010 - 12:22

    Sammy:

    Heey Maya!! eindelijk weer een verhaal haha nee ik zal niet zeuren...;)
    Wat heb je toch weer veel gedaan zeg! ja bunaken is echt een paradijs he! en wat ben ik jaloers op je dat je al die dingen gezien hebt met duiken!:D misschien wil mn broertje tegen de tijd dat we weer naar indonesie gaan ook wel zn open water halen:) want ik wil ook zo graag!!
    Ik ben ondertussen al weer best gewend aan Nederland en na alle feestjes enz gehad te hebben begint het eigenlijk een beetje saai te worden. maar ik ben druk op zoek naar een kamer en kan maandag komen kijken dichtbij UMCG. we zien wel:) heb wel weer zin om gezellig in Groningen te gaan stappen met je hoor!
    Geniet er nog ff van! (sorry voor de lange reactie)
    Groetjes aan Adriaan!

    dikke knuffel:)

  • 21 Januari 2010 - 13:39

    Margo:

    Hey Maya,
    weer een super mooi verhaal :)!! Je hebt volgens mij echt zoveel te vertellen als je weer terug bent.. En volgens mij heb je het ook mooi afgesloten samen met Adriaan! Lijkt me wel weer echt leuk om je te zien, kunnen we weer stappen :)! Nog veel plezier even en tot snel in Pijnacker ;).
    liefs Margo

  • 21 Januari 2010 - 15:12

    Claire:

    haha is dit jouw opvatting van een kort verslag??
    Wel weer leuk om te lezen...
    Zie je binnenkort weer in Nederland!! Dan wil ik natuurlijk ook de foto's zien!!!
    Alvast een goede reis.. en geniet nog van je laatste dagen daar:D..
    Xx

  • 21 Januari 2010 - 15:16

    Lotte:

    Wat gaat de tijd toch snel! ;) Gaaf hoor dat duiken! Nog even lekker genieten met z'n tweeen en dan kom je alweer terug! Heb je nog wensen voor je verjaardag?:)

    liefs van Lotte

  • 21 Januari 2010 - 18:15

    Naomi:

    Wat een verhalen, wat een foto's!
    Moeilijk om niet jaloers te worden.. Heb erg veel zin om je weer te zien in Pijnacker, tot dan!

  • 21 Januari 2010 - 18:16

    Nynke:

    Hey meis! Wat een geweldig verhaal weer, misschien wel je laatste verhaal!?! Lijkt me echt heel raar dat je dan weer terug gaat, maar wij vinden het wel weer heel erg leuk dat je terugkomt!:D Kun je eindelijk weer elke week op dinsdag (niet meer op woensdag!) naar de ploma! Maar voor nu nog even genieten samen met Adriaan! Tot over een paar weekjes :D Liefs!

  • 21 Januari 2010 - 23:11

    Tamaar:

    Heeeeee!!! Geweldig verhaal weer! samenvatting; alles was super mooi!;) je zou gewoon bij een reisbureau moeten gaan werken:P maar het beste nieuws; je bent de 2e terug (hoelaat thuis denk je??) en dan een aantal dagen in pijnacker!!!!!!! echt super! helaas zit ik dan net in mijn 2e stageweek maar s'avonds ben ik natuurlijk thuis:D Geniet geniet geniet xxxx tmaar (p.s. groetjes aan adriaan!)

  • 22 Januari 2010 - 18:14

    Kezia:

    mayaaa.... Nog gefeliciteerd!
    kwas het echt helemaal vergeten, echt slecht! SORRY! :(

    Maar gaaf hoor dat je naar bunaken ben geweest! kben eigenlijk wel een klein beetje jaloers. En al je foto's zijn echt leuk.

    Als je terugkomt in nederland dan moeten we ff reunie houden!
    xx

  • 30 Januari 2010 - 10:46

    Carla:

    Hoi Maya,

    Je laatste verslag uit Indonesie gelezen. Samen met het verslag van Adriaan begin januari, een hele reis die jullie hebben gemaakt! Jammer voor je dat het voorbij is! Ik heb genoten van je reisverslagen. Goede reis naar Nederland, waar de winter maar niet ophoudt (kou en sneeuw). Groet ook Adriaan van mij!


  • 04 Februari 2010 - 22:13

    Mija:

    Hee Maya , je bent weer heelhuids geland , neem ik aan. Welkom in het koude kikkerland.
    Beetje mosterd na de maaltijd , maar ik wou je toch nog even laten weten dat ik erg genoten heb van je leuke, onderkoelde pen ! Ik zou zeggen overweeg een bijvak creative writing , je hebt beslist talent !!
    Laten we zeggen, wordt vervolgd en hoop je over een tijdje weer eens te zien ! Groetjes uit de hoofdstad van Mija.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Maya

Ik ben Maya Hendriksen. Ik zit nu in het tweede jaar van IB&M aan de RUG en ga in augustus naar Indonesie. Daar zal ik een half jaar in Bandung studeren en reizen. Ik heb er heel veel zin in en zal proberen deze weblog zoveel mogelijk bij te houden.

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 31755

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 07 Augustus 2015

Zuid Amerika

07 Mei 2011 - 23 Juli 2011

Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand

06 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Studeren in Bandung

Landen bezocht: