Adriaan is aangekomen en weekend Pangandaran! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Adriaan is aangekomen en weekend Pangandaran! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Adriaan is aangekomen en weekend Pangandaran!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

01 December 2009 | Indonesië, Bandung

19 November was het eindelijk zover, Adriaan kwam naar Indonesië! Met de auto ging ik hem ophalen van het vliegveld in Jakarta. Toen we daar aankwamen stond er al een heel groot Cathay Pacific vliegtuig dus ik raakte een beetje in de stress want ze waren te vroeg! Gelukkig was Adriaan er nog niet en na een kwartiertje wachten was ie er dan eindelijk! Echt heel leuk om elkaar weer te zien na zo’n lange tijd! Wel heel raar dat hij nu ook in Indonesië is en in Bandung gaat studeren het komende half jaar als ik weer weg ga.
Het weekend waren we in Bandung gebleven. We mochten Jaspers scooter lenen want die was het weekend weg dus we konden lekker elke dag op de scooter de heuvels in rijden naar alle leuke restaurantjes met super mooi uitzicht. Verder natuurlijk door de stad gelopen om de stad te laten zien, naar wat restaurantjes in de stad geweest en een beetje gewinkeld. Een heerlijk rustig weekendje samen dus.
De week erna had ik nog wel gewoon college(nog 2 weken..) dus toen heeft Adriaan een kamer gezocht en is hij zelf een beetje door de stad gelopen. Een raar idee dat Adriaan dan ergens door Bandung zwerft terwijl ik op de universiteit zit..
Afgelopen weekend zijn we naar Pangandaran geweest. Dat is een kust plaats in het zuiden waar we aan het begin van onze studietijd in Indonesië ook al heen zijn geweest. Het is daar erg mooi dus daar wilde ik graag nog een keer heen met Adriaan. Danka ging ook mee en Sammy kwam uit Yogyakarta ook naar Pangandaran dus dat was erg gezellig! De heenreis was niet echt een succes doordat we weer met de public bus gingen, die erg langzaam gaat en geen airco heeft.. Maar nog redelijk op tijd kwamen we aan in Pangandaran. ’s Avonds zijn we meteen naar de vismarkt gegaan want in Pangandaran hebben ze de allerlekkerste vis! Echt heerlijk! Elke avond hebben we daar gegeten..De eerste dag zijn we met de scooter naar de schildpadden opvang geweest. Daar worden de kleine schildpadjes verzorgt totdat ze 1 jaar zijn en kunnen overleven in de zee. Om geld te verdienen voor het opvangtehuis kan je dan als toerist een schildpad kopen en vrijlaten. De schildpadden die wij hebben gekocht waren al redelijk groot dus die gaan hopelijk minimaal 100 jaar oud worden! Mijn schilpad begreep het helemaal en was binnen 5 minuten(het blijft een schildpad..) in de zee verdwenen. Terwijl mijn schildpad zich al helemaal thuis voelde in de zee(hoop ik) waren Danka’s, Adriaans en Sammy’s schildpad lekker aan het slapen op het strand. Dat was natuurlijk niet de bedoeling..Maar met een beetje hulp vertrokken uiteindelijk ook die schilpadden de zee in.. Echt super mooi om te zien. Hopelijk zwemmen ze over een paar jaar rond de Gili eilanden en zijn ze super groot geworden:D Verder zijn we 1 dag met scooters door de omgeving gereden, langs de rijstvelden en door de palmboombossen. We zijn nog naar de Green Canyon geweest waar het water erg hoog stond omdat het nu regenseizoen is. Daardoor was de rivier erg wild en na een vermoeiende klim tegen de stroom in waren we binnen een paar minuten weer beneden gestroomd, echt leuk! Verder nog naar een hele mooie waterval geweest en met de scooters over de bamboe brug gereden. ’s Middags gingen we eten bij de zus van Deni die heerlijke krab en Indonesische hapjes had klaar gemaakt. Kortom een drukke maar hele leuke dag dus! Zondag lekker op het strand gelegen waar de apen rond lopen. Die apen zijn echt vervelend daar. Toen ik even niet opletten was een aap Sammy’s tas aan het doorzoeken..Gelukkig letten de mensen op het strand wel op en hebben de apen niks van ons gejat. Sammy is wel nog aangevallen door de ‘’koning aap’’ maar dat is gelukkig een mooie foto geworden waarop de tanden al zichtbaar zijn. Verder ook nog zwarte apen gezien in het bos en 2 grote leguanen die daar in een grot bij het strand zitten. Maandag met de scooter de heuvel opgereden waar we uitzicht hadden over heel Pangandaran en toen was het alweer tijd om terug te gaan..
De komende twee weken heb ik nog studie. Adriaan is ondertussen bezig om alle afspraken te maken voor als hij in februari gaat beginnen aan z’n bachelor project. Verder is het veel plannen voor de weken dat papa en mama komen. Ze komen 12 december aan in Jakarta en blijven dan 1 weekend in Bandung. Die week heb ik nog tentamen en gaan zij met ze 2e naar Yogyakarta. Vrijdag 18 december ontmoeten we elkaar weer in Jakarta en de volgende dag vliegen we al vroeg naar Kalimantan! Daar gaan we hopelijk de jungle zien en misschien ook wel orang oetans! Na Kalimantan vliegen we door naar de Gili eilanden(3e keer al voor mij:) heerlijk!) waar we kerst vieren en dan oud en nieuw op Bali in Ubud. 2 Januari vliegen papa en mama weer naar huis en dan heb ik nog 4 weken om met Adriaan te reizen. Op de planning staan: Lombok, Flores, Komodo, Sulawesi, Kawa Munjawa en Yogyakarta want we hebben de bromo vulkaan en de borobordur nog niet gezien. Hopelijk gaat het lukken om dat allemaal te zien! Aankomend weekend ga ik samen met Adriaan naar Sumatra. Daar is een heel mooi meer en Sumatra schijnt een heel mooi eiland te zijn met een beetje een rare bevolking..dus ik ben heel benieuwd! Ik laat nog wat weten voordat ik weg ga uit Bandung en hopelijk kan ik tijdens het reizen ook af en toe nog wat achterlaten op m’n waarbenjij.nu. Iedereen in Nederland, heel veel plezier met Sinterklaas! Ik baal erg dat ik niet bij de sinterklaas ploma ben! Maar jullie heel veel plezier! En MELK en Fay en Remy en papa en mama veel plezier met Sinterklaas vieren in Heemstede. Wij zullen 5 december onze sinterklaas cadeautjes uitpakken:) xxx

  • 01 December 2009 - 11:56

    Nynke:

    Lieve Maya, wat super leuk dat Adriaan der nu is. Het is toch heerlijk om elkaar na zo'n lange tijd weer te zien. Ik kan me het moment op het vliegveld nog goed herinneren :D Ook leuk dat je ouders straks ook komen, je krijgt wel veel bezoek daar! Straks begint het echte reizen dus, zitten wij hier lekker te blokken voor onze tentamens :S Ik hoop dat je nog regelmatig een verhaaltje achter kunt laten want ik ben echt heel benieuwd wat je allemaal gaat zien en beleven. Geniet ervan en wij gaan aan je denken op de sinterkersploma!!
    Liefs Nynke

  • 01 December 2009 - 13:37

    Lydia:

    Hey lieve, wat een mooi verhaal van die schildpadden. En wat zien jullie er allemaal gelukkig uit.
    Ik kan niet wachten, tot gauw!!!! xx

  • 01 December 2009 - 14:34

    Tamaar:

    Heeeee!! Wat een geweldig verhaal weer en super mooie foto's. Vooral die ene van de schildpad die richting de zee loopt. Al je verhalen zijn zo leuk om te lezen en ik blijf me in een andere wereld wanen als ik het lees. Super dat adriaan er nu is (het weerzien was vast top!). Geniet van jullie tijd samen en wat heb je allemaal leuke dingen in het vooruitzicht! Nog even en je ouders zijn er al! En dan nog maar even en je bent weer bij ons.. Liefs xx tmaar

  • 01 December 2009 - 14:40

    Lotte:

    VOlgens mij is het meer vakantie dan studeren daar! ;) Leuk hoor! En superleuk dat Adriaan er zo lang is! En dat je ouders komen!
    We zullen inderdaad aan je denken met de sinterkerstploma!

    liefsss

  • 01 December 2009 - 20:21

    MELK:

    Dag Lieve Maya en Adriaan, Wat leuk om jullie verhaal te lezen en goed om de foto´s te zien. Het is voor ons helemaal wennen dat we jullie ddar zo met elkaar op de foto zien. Geweldig en meteen zo leuk. Het is alsof we er zelf bij zijn. We hebben het veel over jullie. Hier is de spanning voor 5 december aan het groeien. Kim, die nu even ziek is, was de dagen al aan het aftellen. We zetten een paar mooie foto´s van jullie neer, zodat het net lijkt alsof jullie er zijn. Geniet er lekker van en tot snel.

    Heel veel LIEFS MELK

  • 01 December 2009 - 21:44

    Carla:

    Dag Maya,

    Leuk weer van je te horen. Doe je Adriaan de groeten van mij?
    Het duizelt me, als ik lees wat je allemaal weer hebt gezien. Ook mooie foto's trouwens. Wat een reisplannen, zeg! Hoop dat je nog veel moois ziet voor je terugkeert naar Nederland. Veel succes met je laatste tentamens, Maya. Geniet samen met je ouders en Adriaan van jullie vakantie op Sulawesi en Sumatra. Ik hoor wel weer.
    Groetjes, Carla


  • 02 December 2009 - 08:52

    Naomi:

    Wat een foto's! Ziet er echt goed uit! Wat leuk voor je dat Adriaan er nu is. Ik weet uit hoe heerlijk dat voelt ;)
    Nog maar 2 weken college, dat gaat snel!
    Veel plezier met alle avonturen, ben benieuwd naar de foto's!
    Liefs

  • 02 December 2009 - 09:41

    Fay:

    Eindelijk weer een verhaal! :P Weer echt super mooie foto's, wat tof die schildpadden! Nog maar twee weken studeren en dan lekker reizen, klinkt alsof je dan bijna heel Indonesie dan wel hebt gezien ook daarna ;) Geniet er nog van daar! xxx

  • 02 December 2009 - 10:11

    Bartels-lindeijer@si:

    lieve Maya,Lieve Adriaan,

    Wat een leuke site van al jullie belevenissen en de mooie en ontroerende foto's
    nu van jullie samen.

    En straks ook Lydia en Boy
    erbij,dat wordt nog meer
    genieten,maar ook voor ons als thuisblijvers.
    Dankzij jullie verhalen en foto's is het net of wij er
    ook bij zijn.

    Zo vieren in gedachten
    jullie ook de Sint en de Kerst met ons mee.

    Veel lieve en goede wensen,
    dikke kus voor alle bij en tot mails.Oma Annelies xxx

  • 02 December 2009 - 12:25

    Claire:

    Wow, die klinkt weer goed allemaal. Leuk dat adriaan er nu ook is.
    Klinkt echt super gaaf die plannen voor kerst, oud en nieuw en die reis!
    Ga nu even de foto's bekijken!
    Veel plezier verder!!!
    Xx

  • 02 December 2009 - 12:52

    Anke:

    Lieve Maya!

    Wat een leuke verhalen allemaal (heb vandaag eens een aantal stukjes van je gelezen). Het klinkt echt zo super allemaal! Echt een mooi land! En wat heerlijk zeg dat Adriaan er nu ook is en dat je straks nog een maandje met zn 2en kan reizen :)
    Allereerst succes met je tentamen de komende tijd en daarna veel plezier met je ouders! Is weer eens wat anders kerst en oud en nieuw in een mooi warm land! Meid geniet er nog maar lekker van!

    liefs

  • 02 December 2009 - 14:06

    Margo:

    Hey lieve Maya,
    echt super fijn voor je dat Adriaan er is en over twee weken hoef je alleen nog maar te genieten van je tijd daar :)!! Gaat wel echt super snel, vind ik.. Heel veel plezier nog met Adriaan en straks ook met je ouders, en maak er nog twee hele leuke maanden van :)!!
    Liefs Margo

  • 04 December 2009 - 08:23

    Boy:

    Wat een avonturen! Nog een weekje en dan gaan wij ook die kant op. Echt gaaf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Maya

Ik ben Maya Hendriksen. Ik zit nu in het tweede jaar van IB&M aan de RUG en ga in augustus naar Indonesie. Daar zal ik een half jaar in Bandung studeren en reizen. Ik heb er heel veel zin in en zal proberen deze weblog zoveel mogelijk bij te houden.

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 31755

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 07 Augustus 2015

Zuid Amerika

07 Mei 2011 - 23 Juli 2011

Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand

06 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Studeren in Bandung

Landen bezocht: