Aangekomen in Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Aangekomen in Bandung! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Aangekomen in Bandung!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

11 Augustus 2009 | Indonesië, Bandung

Heey allemaal!

Hier een berichtje vanuit Bandung! Ik ben hier nu met Sammy, Danka en Jasper. Sammy gaat donderdag weg naar Yogjakarta en ik ga hier studeren met Danka en Jasper.
We zijn hier nu een paar dagen en beginnen al redelijk te wennen. Sommige dingen waren wel echt een beetje een schok; het verkeer hier is CHAOS! Behalve links rijden zijn er geen verkeersregels. We verbazen ons er elke keer weer over dat het goed gaat. Verder waren de prijzen ook echt verbazingwekkend, we wisten wel dat het goedkoop was, maar 20 cent voor een bus reis en 1 euro voor een hele maaltijd in een restaurant inclusief drinken is wel heel erg goedkoop.
We hebben al veel gedaan en gezien hier, vanaf Jakarta zijn we opgehaald door twee studenten en een chauffeur in een busje. Over 150 kilometer hebben we ongeveer 4 uur gedaan dus dat was meteen een goede kennismaking met het Indonesische verkeer. De dag erna hebben de studenten, Bimbi en Redo, ons ’s morgens op gehaald om de universiteit te laten zien en ons te leren om met de Angkot te rijden, dat is een busje dat door de hele stad rijdt en aan de kleuren kan je zien waar ze heen gaan. Helaas lijkt niemand te weten wat de precieze routes zijn dus tot nu toe weten we alleen dat de blauw groene Angkot naar de universiteit gaat en de groen oranje gaat vanaf daar naar het winkelcetrum. Verder hebben ze ons ook nog een heel groot winkelcentrum laten zien waar we ons meteen thuis voelden met de bodyshop, allemaal leuke kledingwinkels en de starbucks! In het winkelcentrum hebben we een Indonesische simkaart gekocht en ook meteen inkopen gedaan voor onze kamers. Toen we onze hele kar vol hadden bleek dat ze al een vriend hadden gebeld om ons met de auto op te halen en terug te brengen naar onze kamers. Daarna zijn we met z’n alle wat gaat eten in een Kiosk, dat is een plek waar verschillende tentjes een plek huren om hun eten te mogen verkopen en dan eet iedereen in één restaurant. Daarna naar onze kamers gegaan want we waren echt super moe.
De dag erna waren we laat wakker dus pas ’s middags naar de stad gegaan. Reizen met de Angkot ging meteen goed! ’s Avonds weer lekker in de stad gegeten en daarna lekker op ons dakterras wat gedronken.
Maandag zijn we opgehaald door Adid, een vriend van Bimbi en Redo, die ons met z’n auto de stad door heeft gereden en naar het station heeft gebracht waar hij Sammy heeft geholpen om een treinkaartje naar Yogjakarta te kopen. Daarna weer langs een winkelcetrum(er zijn er veel hier!) en het zuiden van de stad gezien(wij zitten in het noorden, net als de universiteit). Het zuiden is denk ik het arme deel van de stad. ’s Middags lekker uitgebreid gegeten dus ’s avonds alleen nog even Sushi(!!) gehaald die we op ons dakterras hebben gegeten.
Vandaag zijn we naar Lembang geweest. Daar hebben we twee actieve vulkanen gezien, Tangkuban Prahu, en bij de tweede vulkaan konden we lekker met onze voeten in een zwavelbad! Dat was echt heel relaxed! Bij sommige meertjes was het water zo warm dat het kookte! Daarna naar een resort in de buurt geweest. Helaas waren er alleen veel toeristen uit het Midden-Oosten (of zijn er toch ook veel vrouwen met boerka's in Indonesie?) waardoor we even moed moesten verzamelen om in bikini bij het zwembad te gaan liggen.. Maar uiteindelijk bleek niemand er raar van op te kijken.
Het meeste tijd zijn we hier kwijt aan reizen door de stad, het verkeer staat gewoon constant vast hier maar het reizen met de Angkot is wel een erg leuke ervaring!(Misschien maar tijdelijk..) De mensen zijn hier wel allemaal super aardig, ze willen allemaal heel graag helpen en ons de stad laten zien. Kortom; het was even wennen hier maar we kennen de stad al redelijk goed en voorlopig hebben we nog genoeg om te zien hier dus we vermaken ons wel! Aanstaande maandag beginnen we met studeren.
Helaas heb ik nog niet heel veel foto’s gemaakt(wat een verrassing..) dus ik moet bekennen dat niet alle foto’s die erop staan van mij zijn, sorry!
xxxxxxxxxxx


  • 11 Augustus 2009 - 14:11

    Claire:

    Zo nu gaat het avontuur echt beginnen.
    Klinkt alsof je al helemaal thuis bent.
    Wel raar idee dat jij daar nu zit.
    Veel plezier in ieder geval!
    Xx

  • 11 Augustus 2009 - 17:45

    Nynke:

    Heeyy meis! Wat een leuk verhaal! Krijg automatisch een mailtje als je een verhaaltje hebt geplaatst dus ik zal niets missen ;) Hoop dat je het daar erg naar je zin zult hebben! Ik vlieg vrijdag met Rianne naar Barca, ook erg zin in. We houden contact via de mail/site! Liefs!

  • 11 Augustus 2009 - 18:50

    Anke:

    Heey meis! Wat leuk om wat van je te horen :) het klinkt echt super allemaal! en ik kijk nu al uit naar al je belevenissen die nog komen gaan :) Haha zag zelfs al een spin op de foto staan! ;) liefs!

  • 11 Augustus 2009 - 19:33

    Lotte:

    Klinkt leuk Maya! Maar maandag al beginnen met studeren?! ;) Dat is wel een kortere vakantie dan in Nederland! ;)
    Nee hoor, grapje! Heel veel plezier en succes daar!

    Liefs Lotte

  • 12 Augustus 2009 - 07:35

    Naomi:

    Ziet er goed uit! Kan me goed voorstellen dat het allemaal even wennen is ;) Maar het komt vast helemaal goed. Wat een ervaring.
    Sterkte met de spinnen en ik blijf je verhaal volgen!

    Liefs uit China

    ps. Wel foto's maken he ;)

  • 12 Augustus 2009 - 09:07

    Frieda:

    Fijn dat je goed bent aangekomen!! Veel plezier daar!

    p.s. veel moslims daar idd, denk ook met boerka's.

    kus Frieda

  • 12 Augustus 2009 - 10:36

    Fay:

    Klinkt super leuk zus!
    Starbucks en sushi, jij komt je tijd wel door daarmee:P Mooie foto's ook!
    Tot over een maandje!
    xxx

  • 12 Augustus 2009 - 14:08

    Lydia:

    Ha lieve, wat fijn om zo uitgebreid te lezen over jullie eerste dagen op Java! Prachtige foto's, ook die van jou-:).
    Heel veel plezier en sukses met de studie, ben heel benieuwd hoe dat zal gaan.

    xxx

  • 12 Augustus 2009 - 18:58

    Clara:

    wat een mooi en uitgebreid verslag over je eerste ervaringen in het verre indonesie/ bandung/ met mooie foto,s/ Ja, dat verkeer, wat een gekkenhuis is dat,he?, ook zo op bali, zuidelijke deel, dus nooit zelf op een brommertje, dat doe je maar in Pynacker !/nou lieverd, fijn van je gehoord en gezien te hebben. Al zo snel aan de studie, nou sukses ,/Van adriaan sms,jes gehad, vermaakt zich in rome,We horen gauw weer van je, liefs en kussen ,Clara

  • 12 Augustus 2009 - 19:42

    Roelof En Clara:

    Hallo lieverd!
    Goed te lezen dat je het bevalt tot nu toe!! Het is een hele overgang, dat kan ik aan je gezichtje zien, dan kan ook bijna niet anders met al die lachende mensen om je heen.Indonesie is de ideale mix van alle geloven, maar zoals je weet gaat het soms mis,..
    Lief dat je zo goed wordt opgevangen en dat je het eten lekker vindt. Wat een mooie foto's en wat ziet je onderkomen er goed uit. Ik hoop dat je ons ook snel je kamer laat zien.Niet bang zijn voor de meeste insecten, ja ze zijn wat groter dan we gewend zijn maar ze zijn banger voor jou dan dat je andersom hoeft te zijn.Het is mijn geboorteland en hoewel ik er daarna niet zo gek vaak ben geweest, vind ik het er geweldig! Met Adriaan is alles goed in Rome, hij stond vanochtend in de rij voor het Vaticaan, het is er 33 graden en amuseert zich kostelijk.Wij zien hem a.s. weekeinde en we gaan je mailen, skypen, sms-en en bellen vanuit Umbrie. Je bent geen moment uit onze gedachten en zijn benieuwd naar je eerste studiedag! Dikke kussen, Roelof en Clara.

  • 13 Augustus 2009 - 19:37

    Oma En Erik/mirjam:

    Hoi Maya,
    Bij oma bekijken wij nu jouw reisverslag. We zijn erg onder de indruk. Wat heb jij al veel meegemaakt. Zo te lezen heb je het zwaar daar (ahum) Als je hulp nodig hebt, komen we met z'n allen. Oma voorop, die vind de foto's echt prachtig. Heel veel plezier, en vergeet niet te studeren he. Veel liefs, Erik, Mirjam en oma Annelies.

  • 14 Augustus 2009 - 15:48

    Kezia:

    mayaaa..

    leuk man!
    als ik je verhaal lees, krijg ik meteen kriebels in mn buik. Misschien is dat toch een beetje indo-gevoel :p

    Nou heeeeeeeeeel veel plezier!
    tot snel (hopelijk) :p

    kusssssssssss

  • 14 Augustus 2009 - 18:29

    Tamaar:

    heee indo! wauw wat een foto's en wat een verhaal! het was al duidelijk dat het een avontuur zou worden maar als je die foto's ziet dringt het pas echt tot me door in wat voor andere wereld je nu bent. toch wel fijn dat je een starbucks en bodyshop hebt daar, iets van de westerse wereld kan geen kwaad;) ik blijf je volgen! xxxxxxx

  • 15 Augustus 2009 - 13:33

    Marije:

    Hey meid, het lijkt denk ik op een voorproef op wat ik allemaal kan verwachten. :) Maar wat heb je al veel gedaan en gezien en wat super fijn dat iedereen zo behulpzaam is. Geniet ervan!!!!! kus

  • 15 Augustus 2009 - 14:29

    Veer:

    Hoi Maya!

    Ik denk ik neem ook maar even een kijkje om te lezen wat jij allemaal aan het doen bent daaro aan de andere kant van de wereld! Het klinkt in ieder geval heel erg vet en ik hoop dat je er een super tijd gaat krijgen! Geniet ervan he!

    Kus Veertje

  • 16 Augustus 2009 - 09:30

    Mariahendriksen:

    Hay Maya,wij genieten hier van jullie exotische reis. Heel veel plezier en tot de volgende brief,oma mimo

  • 17 Augustus 2009 - 20:45

    Adriaan:

    Hey lieverd!

    Laat ik ook eens reageren. Mooie verhalen al, en leuke foto's. In rome hadden ze niet eens een starbucks ;)

    Kus!

  • 19 Augustus 2009 - 19:53

    Mia:

    heey jij! ik had zo'n mooi berichtje gemaakt, zonder mijn naam erboven te zetten.. ALLES WEG! dus, niks veranderd hier.. ik ben nog steeds ik en groningen is nog steeds groningen haha.. terwijl jij wel vanalles meemaakt lees ik!! supertrots!! heel veel plezier nog!! xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Maya

Ik ben Maya Hendriksen. Ik zit nu in het tweede jaar van IB&M aan de RUG en ga in augustus naar Indonesie. Daar zal ik een half jaar in Bandung studeren en reizen. Ik heb er heel veel zin in en zal proberen deze weblog zoveel mogelijk bij te houden.

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 31755

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 07 Augustus 2015

Zuid Amerika

07 Mei 2011 - 23 Juli 2011

Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand

06 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Studeren in Bandung

Landen bezocht: