Studie! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Studie! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Studie!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

20 Augustus 2009 | Indonesië, Bandung

Heeey allemaal!
Alhoewel het alweer een weekje geleden is heb ik helaas niet heel veel te vertellen aangezien we bijna de hele week alle 3 ziek zijn geweest! Heel apart want we hebben geen één keer alle 3 hetzelfde gegeten. Maar wel elke dag Indonesisch eten gegeten dus misschien was dat gewoon iets te veel voor onze magen die het Nederlandse eten gewend zijn. Dus in plaats van een weekendje sightseeing werd het een weekendje op bed liggen, veel water drinken en boeken lezen.. Dat viel even tegen zeg. Hopelijk zijn we nu immuun en kunnen we weer Indonesisch eten! Gelukkig zijn we inmiddels allemaal weer beter en hebben we onze eerste studie week er alweer op zit. Dinsdag begonnen met 2 vakken, woensdag 3 vakken en vandaag maar 1 vak gehad. Voor alle vakken krijg je hier 3 uur les dus vooral woensdag was een erg lange dag(9 uur!Dat is toch niet normaal!). Het viel ons wel een beetje tegen hoeveel werk het nog blijkt te zijn! Veel opdrachten en presentaties voor alle vakken. Maar wel een leuke manier op de Indonesische leerlingen te leren kennen natuurlijk. Alle leerlingen stellen zich meteen voor en zeggen: ''He Maya!'' als ik ze in de gang tegenkom. Helaas lijken veel Indonesische namen op elkaar en kan ik ze echt niet uit elkaar houden dus dat is af en toe wel een beetje gênant.
Wel heel andere studenten dan in Nederland zeg. Om elk grapje van de leraar wordt hard gelachen, niemand pakt zijn tas in als het tijd is en niemand moppert over het aantal presentaties en opdrachten! De leraren zijn ook erg enthousiast dat wij hier de vakken volgen('een goede aanvulling op het vak' ) ze willen allemaal dat we hun vak gaan volgen en zijn dan gelukkig wel bereid om ons in ruil daarvoor een week langer naar Bali te laten gaan! Verder deze week een poging gedaan tot sporten(mislukt aangezien we binnen kwamen toen het net afgelopen was..), uit eten geweest met jongens uit ons huis, sushi gehaald, op het dakterras gezeten, Bandung afgezocht naar Westers eten om te voorkomen dat we weer ziek zouden worden, uren in de Angkot gezeten(bus naar stad en universiteit), naar een bar geweest en maandag een heerlijke massage gehad bij een hotel met zwembad! Nu nog even 3 weekjes studie en dan zie ik Fay 11 september alweer op Bali!! Maar eerst dit weekend naar Pangandaran, wat 1 van de mooiste stranden van Java schijnt te zijn! Dus daar horen jullie volgende keer over. xxxxxx

• 20 Augustus 2009 - 13:18

Claire:

Hahah.. ik hoor het al.. die school daar is echt wat voor jou ;):P...

• 20 Augustus 2009 - 15:06

Sammy:

Heey Maya! jammer dat je afgelopen week niet zo heel veel hebt kunnen doen, maar zo te horen gaan jullie dat deze week helemaal inhalen:) leuk!
    en ik heb eindelijk een kamer:D:D bij een indonesisch meisje in huis die ook aan UGM studeert, ook economie, dus dat komt vast goed. en voor maar 500.000 rp per maand! reken maar uit;)
    nou ik kan niet wachten tot jullie hier komen:) en je raadt trouwens noooit wat ik vandaag heb gedaan..... Karaoke! erg he haha maar wel heel leuk.
    liefs! en groetjes aan de rest

• 21 Augustus 2009 - 13:02

Fay:

Woo 9 uur college op 1 dag kan echt niet:O Gelukkig ben je wel weer beter nu, wel stom van je laatste vrije dagen voor je weer aan de studie moest... Heb echt al zooo veel zin in Bali :D En wel veel foto's maken van dat mooie strand he:P
    xxx

• 21 Augustus 2009 - 21:22

Boy:

Ziet er goed uit. Al die plannen voor de komende dagen. Lekker naar het strand!

Veel plezier.

• 22 Augustus 2009 - 04:35

Aïsha:

Haha, tegen de tijd dat jij daar weg gaat heeft vast iedereen zn tas op tafel voordat de les afgelopen is! Veel plezier nog!

• 22 Augustus 2009 - 11:44

Lotte:

Klinkt goed! Leuk dat jullie echt al een beetje ingeburgerd raken! En hopelijk kunnen jullie gewoon weer lekker eten zonder ziek te worden!

Liefs, Lotte

• 22 Augustus 2009 - 12:52

Lydia:

ha lieve, ben benieuwd hoe je het nu hebt. raar om een paar dagen even geen contact te hebben, maar goed, al dat msn-en, skypen, sms-en, bellen....
    het is ook gewoon goed om soms je eigen ding te doen, geeft rust.
    veel liefs en als je terugbent vind ik het ook niet erg natuurlijk om te horen hoe het was....-:)

• 22 Augustus 2009 - 18:14

Roelof:

Hoi lieverd!

Dit weekeind, strand? Ben benieuwd, lekker in de warme zee!En dan sateh van vis, op een houtskoolvuurtje,.. kan het bijna proeven! Het is hier bloedheet en we doen eigenlijk zo weinig mogelijk. Veel lezen en zo nu en dan het zwembad in om af te koelen. Vanochtend vroeg opgestaan en boodschapjes gedaan. Daarna naar Gubbio, waar een heuvelklim wedstrijd voor auto's aan de gang was. Echt iets voor ons!
    Maar het was te warm om lang rond te slenteren.
    We amuseren ons en zijn benieuwd naar je verhalen!

Liefs Roelof

• 25 Augustus 2009 - 20:00

Conny En Mark:

Ha Maya,

Wat klinkt het allemaal goed (op het ziek zijn na dan)! Ben erg benieuwd naar het mooiste strand van Java. Geniet, geniet!

• 26 Augustus 2009 - 14:06

Tamaar:

Ik hoor het al.. hard werken daar;) komt vast nog! nu lekker genieten van het niet meer ziek zijn;) ik mis je wel echt! xxxx

• 26 Augustus 2009 - 22:04

Boyd:

bij deze de bevestiging dat ik de verhalen heb gelezen. echt balen dat je ziek werd, maarja alles wordt vast beter nu. ondanks de lange dagen soms heb je vast nog wel tijd om mooie dingen te zien en af en toe een leuk stukje te schrijven voor de lezers thuis! liefs!!

• 27 Augustus 2009 - 07:29

Marije:

Hoi meid, wat ontzettend gaaf!!! Ik krijg alleen helemaal geen mail als je een nieuw bericht getypt hebt! Ik snap er helemaal niks van. Maar wat een gafe dingen heb je al gedaan, hmmm lekker die massage!!! En wat balen dat je ziek werd, het voordeel is dat de rest het ook tegelijkertijd had en je het nu misschien minder snel krijgt.
    En wat een drukte met je studie, ik ben benieuwd hoe het bij zal zijn. Heel heel heel veel plezier nog meid, en ga jij ook een scooter kopen net zoals Sammy??? Dat is wel gaaf!!!
    Oook gafe fotos! kusjes