Zon, zee, strand en weer studie.. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand en weer studie.. - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand en weer studie..

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

29 Augustus 2009 | Indonesië, Bandung

Heeey allemaal! Alweer 3 weken in Indonesie! De tijd gaat echt snel hier. Vorig weekend zijn we naar Pangandaran geweest. Daar hebben we echt een heerlijk weekend gehad! Elke dag heerlijk weer, een mooi strand en lekker eten!(Veel vis natuurlijk!) Het hotel was wel een beetje erg primitief(een ventilator helemaal onder het stof, koud water uit de douche en een bed zonder lakens of deken) maarja een kamer was ook maar 8 euro per nacht dus dat hadden we kunnen verwachten. In Pandangaran hebben we een tocht gemaakt naar de Green Canyon, dat was echt super mooi!(zie foto's) Eerst met een boot over de rivier gevaren totdat alle bomen eromheen een soort grot vormde. Vanaf daar konden we verder de grot in zwemmen. Echt heel mooi! Helaas zag ik net op het punt dat we weer terug gingen zwemmen een slang in het water!! Paniek toen de slang richting een meisje in het water dreef! Dood eng sommige beesten hier.. Maarja, toch maar terug gezwommen aangezien ik niet erg veel keus had. Verder nog een tour met brommertjes gedaan waarbij we een poppenspel hebben gezien, in een palmboom zijn geklommen en naar een opvanghuis voor schildpadden zijn geweest. Erg leuk om de kleine baby schildpadjes te zien die daar worden verzorgt totdat ze de zee in kunnen. Verder een poging gedaan tot surfen, kan inmiddels wel op een board staan maar daar is ook alles mee gezegt;) Verder daar elke avond met een groepje van een kroeg daar op het strand gezeten en rijstwijn gedronken.
Maar helaas is ons weekend maar 4 dagen(haha:D) en moesten we weer terug naar de chaos in Bandung. Met minibus is dat ongeveer 5 uur rijden en doodsangsten uitstaan. Hier in Indonesie kunnen mensen gewoon hun rijbewijs kopen dus dat zegt wel wat over de rijkunsten van de chauffeur..Het verkeer in Bandung is helemaal een chaos dus ik heb besloten om in Bandung maar geen brommer te gaan rijden, hoewel dat wel veel makkelijker is dan met de Angkot. Maarja, de Angkot heeft ook wel wat soms(tenzij we haast hebben..).
In Bandung hebben we inmiddels onze tweede week studie gehad en hoewel we eerst dachten dat we het erg druk zouden krijgen lijkt het toch wel mee te vallen, dus dat is mooi:D Dus deze week nog veel vrije tijd gehad om indonesisch te leren(lukt nog niet echt), te shoppen(allstars voor 12 euro!!), te zwemmen, de stad te verkennen(Bandung is zo groot!) (nog) een massage gehad en uiteten geweest. 's Avonds 2 keer naar Cloud9 geweest met een paar huisgenoten uit ons huis en uit het huis van Nicole(een andere exchange student van de universiteit). Cloud9 is een loungebar hier in de buurt met heel mooi uitzicht over heel Bandung. Dat is ook meteen ongeveer de enige bar die open is tijdens de ramadan dus het is er gezellig druk. Verder merken we niet heel veel van de ramadan, behalve dat er geen pauzes meer zijn tijdens de colleges omdat toch niemand mag eten. Dus wij eten en drinken stiekem tussen de lessen door. We hebben wel besloten dat we aanstaande maandag of dinsdag 1 dagje mee doen om te kijken of we het kunnen volhouden..Vooral niet drinken lijkt me geen succes..
Vanavond gaan we nog naar een vulkaan hier in de buurt dus ik ben benieuwd of die net zo mooi is als de vulkaan bij Lembang die we 2 weken geleden hebben gezien.
Nog bedankt voor jullie leuke reacties trouwens! Leuk dat jullie het allemaal lezen:) Helaas kan ik niet terug reageren via deze site dus ik zal proberen iedereen te mailen maar af en toe vergeet ik dat..Sorry! Ik zal de foto's er vanavond of morgen opzetten want moet nu gaan anders is het alweer donker hier en kunnen we de vulkaan niet meer zien.
xxxxxxxx

• 29 Augustus 2009 - 09:34

Oma Annelies:

Ha Maya,wat goed van jou,
    net je derde site gelezen.wat een belevenissen allemaal,dat je nog tijd hebt daarvoor!
    Kus kus oma annelies

• 29 Augustus 2009 - 10:04

Boy & Lydia:

Het blijft een mooi verhaal. Misschien toch beter dan studeren in Leuven ofzo. Oma houdt je goed in de gaten! Ze is de snelste met een reactie! Je zus is al aan het pakken, dus saai zal het daar niet worden. Kus.

• 29 Augustus 2009 - 16:16

Tamaar:

ALLSTARS VOOR 12 EURO!!!!!!!!!!!!

• 30 Augustus 2009 - 08:26

Claire:

Leuk verhaal weer! Maar nog mooiere foto's! En in het echt zal het er wel nog mooier uit zien :O...
    Xx

• 31 Augustus 2009 - 07:20

Naomi:

Jezus, Maya, wat klinkt dat allemaal gaaf!! Echt heel cool allemaal (behalve dan van de slang ;)). En ik ben erg onder de indruk dat je al op een surfplank kan staan, weet uit ervaring hoe moeilijk dat is ;)
    Ben inmiddels ook weer terug uit China, gewone leventje gaat weer beginnen :(
    Geniet ervan!

• 31 Augustus 2009 - 09:00

Mariahendriksen:

wat zal jij een boel te vertellen hebben als je weer terugbent.fantastisch om zo,n reis te maken,ik ben hardstikke jaloers.oma mimo

• 31 Augustus 2009 - 09:17

Gwen:

Hey Maya,
    Wat leuk om je reisverslag te lezen! Echt hele toffe dingen maak je mee daar zeg! Hier begint indd het gewone leven weer... Ben benieuwd naar je volgende verslag ;)

• 31 Augustus 2009 - 10:06

Meinou:

Wauw maya! wat klikt dat leuk allemaal! En wat een mooie foto's!
    Neem je studie niet te serieus he, er zijn daar veel te veel gave dingen te doen ;)
    Liefs!

• 31 Augustus 2009 - 10:12

Fay:

Wat een mooie foto's, en nog wel helemaal zelf gemaakt! Krijg echt steeds meer zin in Bali :D:D:D

• 31 Augustus 2009 - 18:56

Lotte:

Echt leuk Maya! En duurt elk weekend 4 dagen? Dat is echt fijn, dan kun je behalve studeren ook nog veel andere dingen doen! :D

Liefs Lotte

• 31 Augustus 2009 - 19:53

Lydia:

leuk trouwens die video van die poppen. maar wel een beetje eng.
    vandaag a op bezoek gehad en gehoord van jullie snode plannen. benieuwd of het lukt! xxx

• 01 September 2009 - 21:17

Nynke:

Weer een leuk verhaal Maya! Tis gewoon alsof we een beetje met je meereizen :D Klinkt allemaal echt heel goed, ben jaloers ;) Der is alweer bijna een maandje om bedacht ik net, gaat echt heel snel. Geniet ervan en kijk uit naar je volgende verhaal!

Kus Nynke

ps. is dinsdag ploma goed? We moeten natuurljk ook rekening met jou houden ook al ben je er niet

• 02 September 2009 - 07:48

Liene:

Dag Maya

Dat klinkt allemaal heel erg vakantie-studie-achtig. Hartstikke leuk. Geniet van deze bijzondere tijd,

een nederlandse groet
    je tante

• 02 September 2009 - 13:48

Margo:

hey Maya,
    het klinkt allemaal echt super gaaf! En heel fijn dat je het naar je zin hebt.. :) Ik blijf je verhalen zeker lezen en als het goed is heb je ook een mailtje gehad!
    kusje Margo

• 02 September 2009 - 16:12

Lust:

Maya, hoe is het met je? We lezen hier net over een aardbeving op Java! We moesten allemaal direct aan jou denken!