Bali! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu Bali! - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Maya Hendriksen - WaarBenJij.nu

Bali!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Maya

18 September 2009 | Indonesië, Bandung

Heeey allemaal,

hier even een berichtje van Fay uit Bali, Maya had geen zin om iets te schrijven. Het is hier echt super mooi! Afgelopen zaterdag ben ik aangekomen en werd meteen verwelkomd door Maya en Danka en Nicole, het Zwitserse meisje dat ook in Bandung studeert. De eerste drie dagen hebben we in Ubud doorgebracht, een super leuk plaatsje wat meer in het binnenland. We zaten in een super mooi huisje met mooi uitzicht. (Helaas wel errug grote spinnen!) In Ubud hebben we een beetje gerelaxed en gewinkeld en een brommer gehuurd en daar een beetje mee rond gecruised. Mooie rijstvelden gezien en ook nog even bij het strand geweest. De golven waren alleen echt super hoog daar, dus zwemmen was echt niet mogelijk.
Ook nog een Balinese dans gezien was erg euh, apart. (en duurde nogal lang)
Na drie daagjes Ubud zijn we met een busje naar Lovina gegaan, een wat rsutiger plaatje aan het strand in het Noorden. In het busje hebben we twee Nederlandse jongens ontmoet die nu ook in hetzelfde hotel zitten, daar trekken we nu veel mee op.
We zitten in een mooi hotel pal aan het strand met een mooi zwembad, erg relaxt.
Gister zijn we wezen snorkelen bij een onbewoond eiland in een helderblauwe zee, echt super mooie vissen gezien! Echt in alle kleuren en vormen en mooi koraal. We hoopten ook heel erg op schilpadden, maar die helaas niet gezien...
Door een paar uur snorkelen zijn we ook nogal verbrand allebei, nu is onze hele achterkant knalrood, dat is wel een beetje jammer.
Vandaag zijn we op een culturele tour gegaan in de omgeving van Lovina, we hebben een boeddhistische en hindoeistische tempel gezien en een mooie waterval en een meer. Was nog best leuk, mooie foto's gemaakt die Maya er later nog wel eens op gaat zetten. Morgen gaan we nog een dagje relaxen aan het zwembad in Lovina en daarna waarschijnlijk naar Kuta, daar een paar daagjes surfen en dan door naar Lombok en de Gili eilanden. Gaat echt super snel die drie weken hier! Daarna gaat Maya weer terug naar Bandung en ik weer aan de studie in Gronigen. Maar eerst nog twee weekjes genieten op Bali!

  • 18 September 2009 - 15:01

    Claire:

    Gelukkig heb jij wel zin om een berichtje te plaatsen. Vroeg me net af, wanneer maya weer wat van haar liet horen :P...
    Geef haar maar een schop onder haar kont.. dat ze vaker een berichtje moet plaatsen ;)...
    Veel plezier in ieder geval verder!
    Xx

  • 18 September 2009 - 15:10

    Boy:

    Ik sluit me aan bij de vorige spreker.

    Hier ook heel mooi weer. Veel plezier op Bali!

  • 18 September 2009 - 15:14

    Tamaar:

    wauwwwwww faytje en maya het klinkt echt he_le_maal super daar! maar goed fay dat jij niet te lui bent om te schrijven;)heel leuk dat jullie die nederlandse jongens hebben leren kennen! niet wat voor jou bij fay;);)ik ben benieuwd naar de foto's en de verdere verhalen. geniet maar lekker van bali en jullie 3 weken samen daar.
    Liefs xxx tmaar

  • 18 September 2009 - 15:20

    Lydia:

    Ha, weer een teken van leven! Fijn dat jullie het zo leuk hebben, wij krijgen steeds meer zin in december...
    Heel veel plezier en ben benieuwd naar de Gili-eilanden. Sprak pas een paar mensen die zichzelf daar te oud voor vonden. Nou, dat zijn jullie in elk geval niet!
    Hier alles ok, Pip heeft pijn in haar rug (verrekt spiertje volgende de dierenarts). We waren vanmiddag in het Balijbos, prachtig weer hier nl. en Pip ging zwemmen. Kon daarna nauwelijks meer lopen, dus heb haar min of meer naar de auto gedragen. Meteen door naar de dierenarts. Ze zit nu onder de pijnstillers, maar maandag moet het over zijn. Is verder best vrolijk en krijgt veel koekjes.
    Verder weinig nieuws, Boy gaat volgende week naar Stockholm.
    Leuk hoor Fay, ff een berichtje!

    xxx voor jullie allebei

  • 18 September 2009 - 15:35

    Lotte:

    Klinkt echt als een heerlijke vakantie! :)

    liefs Lotte

  • 18 September 2009 - 17:42

    MELK:

    hoi allemaal, wat leuk dit te lezen en helemaal gisteren jullie aan de telefoon te hebben gehad. In onze gedachte zijn we helemaal bij jullie en met deze verhalen krijgen we er ook beelden bij. Geniet nog van alle leuke dingen en we zien jullie snel weer. Kussen Melk

  • 18 September 2009 - 20:43

    Oma Annelies:

    lieve Maya,lieve Fay,
    bedankt jullie alle twee.
    Oh jee,nu begin ik al te rijmen en dichten.!
    Fijn dat jullie samen zo
    genieten. Kan me ook goed voorstellen,dat je door al het mooie en nieuwe,in zo
    totaal andere wereld niet
    dagelijks aan mailen toe
    komt.
    Ga door met genieten en
    af en toe een berichtje.
    want daar genieten wij
    weer van.

    Heel veel liefs xxxxxxxxxx

    O. Annelies


  • 19 September 2009 - 04:05

    Sammy:

    Hey Fay!! was maya weer eens te lui:P haha Ik hoop echt dat jullie nog even naar kuta gaan, dan kunnen we samen ff surfen;) ik sms wel even als ik in bali ben vanavond! veel plezier! Xx

  • 19 September 2009 - 10:13

    Marijn De Granada:

    Hey Maya,

    Lekker gechilld bij het zwembad??

    Wij zijn nu in Kuta en het is hier zeeeer druk.. We konden Hotel Arena niet in omdat ze de prijs naar 500.000 hadden verhoogt. Nu zitten we in een smerige kamer. Hopelijk kunnen we morgen wat beters vinden.

    Fijne reis nog!

    Kus, Marijn

  • 20 September 2009 - 08:54

    Maya:

    Nou mensen! Ik ben met vakantie hoor, laat mij even lui zijn, het leven in Bandung is zo druk;)

  • 20 September 2009 - 11:21

    Lydia:

    hey maya, helemaal gelijk hoor! alleen, zo'n verslagje is zo leuk omdat het dan weer even een beeld geeft van wat jullie allemaal meemaken...
    en al dat geinternet: zo'n prachtig land is veel boeiender!
    xx

  • 20 September 2009 - 11:37

    Adriaan:

    Heeey meiden!
    Leuk om weer even een verhaaltje te lezen. Hopelijk kom ik ook snel, het lijkt er wel goed uit te zien, waarschijnlijk hoor ik het deze week. Jullie zijn wel mazzelaars hoor, beetje vakantie vieren.. :) En wat heeft iedereen het toch steeds over dat mooie weer, zeker heel het land, behalve in Groningen...:) Nou ja, nog veel plezier weer natuurlijk en geniet!
    Kussen

  • 21 September 2009 - 11:26

    Clara:

    nou meisjes , dat klinkt allemaal heel goed /ja, Bali is een prachtig eiland en lombok en de gili-eilanden in het vooruitzicht!!hoe zit dat ook alweer met de malariaprofylaxe ?/ ander eiland ,etc ??/blijf genieten en hou ons op de hoogte, liefs en kussen van clara

  • 22 September 2009 - 15:25

    Mariahendriksen:

    hallo kleindochters,wat een heerlijke reisverhalen om jaloers op te worden en om er zo naar toe te vliegen,maar af en toe(maya)een mailtje en wij z9jn heel blij,veel liefs en tot gauw(fay)kus oma mimo

  • 23 September 2009 - 11:02

    Marije:

    hahaha typisch Maya, dat je geen zin hebt om het jaloerse thuis front die aldoor smachtend wacht om je volgende avonturen te lezen, niet even op de hoogte wil stellen omdat je er geen 'zin' in hebt :)
    Hahahaha nee hoor grapje, maar wel gaaf wat jullie allemaal doen, echt lekker even 3 weken vakantie. Zou ik ook wel willen.
    Super leuk dat Fay is gekomen!
    Aan de verhalen te horen ben jij vast wel gewend geraakt aan grote spinnen dus in Nl zal ik jou wel bellen als er weer spinnen in mijn kamer rondlopen. Want vorige week had ik een spin in mijn kamer die liep naar het midden van mijn kamer en ging daar op de kop liggen, leek net of hij dood was. Tot dat ik op een gegeven moment op keek en toen liep hij weer verder om op een andere plek te gaan liggen. BRrrrrrr kut beesten!!!!
    Wat ik verder wil zeggen is heeeeeel erg veel plezier nog!!!!!

    Kusjes Marije

  • 26 September 2009 - 14:45

    Gwen:

    Hey! Ik was alweer benieuwd naar de verhalen! Klinkt als een asociaal mooie/heerlijke vakantie :D Geniet er van! En veel foto's maken hè ;) Liefs Gwen

  • 30 September 2009 - 14:56

    Marieke:

    Heee maya!

    Waauuwww Bali echt super mooi! Nog heel veel plezier met je zusje en geniet ervan.

    Kus Marieke

  • 03 Oktober 2009 - 12:24

    Tamaar:

    Heeee levensgenieters! Het wordt wel een beetje stil aan de overkant.. ik snap de luiheid volkomen en er zijn honderd leukere dingen te doen dan foto's/berichten plaatsen maar ik ben zoooo benieuwd! Nu maar googelen naar bali afbeeldingen..... nu hier de herfst toch echt begonnen is stijgt de jaloezie wel naar een heerlijk zonovergoten eiland waar niets moet en (bijna) alles mag! Wat ik nu ga zeggen is echt TE standaard maar vooruit: GENIET! en laat iedereen maar heerlijk jaloers zijn;) en Maya, ik mis je!:(
    liefs, tamaar xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bandung

Maya

Ik ben Maya Hendriksen. Ik zit nu in het tweede jaar van IB&M aan de RUG en ga in augustus naar Indonesie. Daar zal ik een half jaar in Bandung studeren en reizen. Ik heb er heel veel zin in en zal proberen deze weblog zoveel mogelijk bij te houden.

Actief sinds 27 Juni 2009
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 31755

Voorgaande reizen:

26 Mei 2015 - 07 Augustus 2015

Zuid Amerika

07 Mei 2011 - 23 Juli 2011

Maleisie, Laos, Cambodja, Vietnam en Thailand

06 Augustus 2009 - 02 Februari 2010

Studeren in Bandung

Landen bezocht: